MikiWasp
čítaš..

Cvič pre seba

0

Cvič pre seba

cvičpreseba

Začala som cvičiť. Nebudem ti klamať. Už po stý krát. Tentokrát som, ale zvolila cvičenie podľa programu. Keďže v cvičení nemám rada stereotyp, vybrala som si fitshaker. Je to program s rôznymi zameraniami a viacerými trénermi. Vopred upozorním, toto nie je žiadna spolupráca. Normálne som si zaplatila mesačný program (zatiaľ jeden mesiac, keďže skúšam, ako mi budú cvičenia vyhovovať).

Program mi odporučila moja sestrička. Cvičí už vyše roka a veľmi je spokojná. Tak skúšam. Ja som začala dvojfázovými tréningami. Ráno začínam jogou s Fredym Aysim, poobede alebo skôr večer ukončím tabatou s Matejom Olejárom.

Jogu milujem. Je to jediné cvičenie, ktoré mi reálne pomáha na bolesti pri mojej skolióze. Po hodine s Fredym cítim svaly na tele, o ktorých som netušila, že ich mám. Som začiatočník. Veľa čítam o cvičení, študujem jednotlivé pozície a zapájanie sa svalov, či kĺbov v nich. Skúšam správne dýchať, spoznávam bližšie anatómiu aj fyziológiu svojho tela. Joga nie je len cvičenie.

Od detstva trpím skoliózou chrbticee (viem, už som spomínala). Od puberty migrénami s aurami (aura = predzvesť). Pri cvičení teda potrebujem brať do úvahy aj tieto moje choroby. Pre moju skoliózu je dôležité cvičiť, aby sa mi stav nezhoršoval. Pre migrénu (alebo teda preto, aby som migrénovým stavom predišla) si zatiaľ dávam pozor na inverzné pozície. Odporúča sa cvičiť v miestnosti s tlmeným svetlom. Ja cvičím na chodbe. Máme tu veľké zrkadlo a rada si kontrolujem jednotlivé pozície. Aj môj najväčší problém – mať rovný chrbát.

Cvičím pre seba. Pre svoje telo. Počúvam svoje telo. Ak nevládze, netrápim ho. Cvičím, aby som sa cítila dobre. Nedávam si žiadne ciele. Nevážim sa. Nechudnem. Cvičím, lebo je mi inak. Je mi lepšie.

K joge pristupujem s rešpektom:
– etické princípy pre jogínsky spôsob života – Jama a Nijama. Podľa tradície guru vyžadoval, aby cvičiaci žil podľa týchto zásad ešte predtým, ako začal cvičiť ásany (aby predišiel poraneniam a skrotil svoje ego).

JAMA (sebakontrola):
1. Ahinsa (neubližovanie) – nerobím NIČ, čo mi ubližuje, či zintenzívňuje bolesť.
2. Satja (pravdivosť) – som k sebe úprimná v tom, čo práve dokáže moje telo.
3. Astéja (nekradnutie, hojnosť) – sústreďujem sa na to, čo môžem urobiť. Nie na to, čo nedokážem.
4. Brahmačarja (umiernenosť) – všetko robím s mierou, aby som riadila svoju energiu.
5. Aparigraha (nehromadenie) – nemusím mať telo ako kedysi, ani žiarliť na osobu, ktorá cvičí vedľa.

NIJAMA (sebaregulácia):
1. Sauča (čistota) – miesto a pomôcky na cvičenie udržiavam v poriadku.
2. Santóša (spokojnosť) – som spokojná s tým, kde som dnes, po fyzickej i psychickej stránke.
3. Tapas (sebadisciplína) – spaľujúcu túžbu po zlepšení vyvažujem zdokonaľovaním sa v princípe neubližovania.
4. Svadhjája (sebapoznanie) – v danom okamihu pozorujem dýchanie a energiu a prispôsobujem tomu cvičenie.
5. Išvara pranidhám (odovzdanie sa/ prijatie) – odovzdávam sa danému okamihu. Mením, čo sa dá (napríklad pri cvičení používam pomôcky pre zvýšenie pohodlia) a prijímam, čo sa zmeniť nedá. Skrátka len SOM.

Pridaj komentár

Nasleduj ma!

Pokračovaním v prehliadaní webovej stránky www.mikiwasp.sk súhlasíte s používaním cookies. viac informácií

Nastavenia cookies na tejto webovej stránke sú nastavené na "Povoliť cookies" vám prehliadanie možné skúsenosti. Ak budete pokračovať na používanie tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia cookies alebo kliknite na tlačidlo "Prijať" nižšie potom dávate súhlas k tomu.

Zavrieť