www.mikiwasp.sk
Krížom-krážom cez Malé Karpaty

Okruh Hornej Mlynskej doliny

Červený most – Kamzík – Malinský vrch – Kačín – Červený most

Trasa je označená ako stredne náročná a takmer celodenná turistika.

Začiatok dnešného výletu je v Patrónke, od zástavky MHD spred bývalej Vojenskej nemocnici. Cestou pokračujem popod Červený most a pri rázcestí po žlto značenej trase.

Následne smerujem po červenej značke na Kamzík. Prvá skvelá zástavka na občerstvenie, či oddych je krásna lúka s rozhľadňou.

Po menšom občerstvení pokračujem po červenom značení na najbližšie rázcestie – Pod Chlmcom. Vyberiem sa po červenej. Trasa sa krížuje s cestou pre cyklistov, tak pokiaľ pôjdete s deťmi, buďte opatrní. Počas celej cesty je viacero oddychových miest na posedenie, či občerstvenie (hlavne teda treba mať nejaké so sebou).

Nasleduje rázcestie Tri Duby a opäť sa vyberám po červenej. Prichádzam na odpočívadlo rázcestie Spariská a pokračujem po asfaltovej lesnej ceste a nasledujem modré turistické značenie.

Tu odporúčam navštíviť bufet U Slivu, kde sa dá skvele občerstviť. V ponuke majú teplé nápoje, polievky a naozaj chutné bryndzové pagáčiky. Opäť pokračujem po modrej až k malej vodnej nádrži po pravej ruke (opäť modré značenie). Miernym stúpaním pokračujem na Malinský vrch, následne postupujem vľavo po neoznačenej širokej ceste.

Asi po 100 metroch są cesta vetví, pričom ja sa držím vpravo (cesta je značená pre cyklistov – modré a zelené C). Menšie stúpanie ma zavedie pri Božie mlyny (pamätník bol obnovený v roku 2007). Idem hore po červenej trase. Po chvíľke nachádzam orientačnú tabuľu – Sekyla – pokračujem na Kačín po žlto-červenej trase. Kačín je veľmi obľúbeným piknikovým miestom a občerstviť sa môžete v miestnom bufete Lesanka. Je tu mnoho miest na opekanie, oddych a dokonca pre deti aj rekreačno-oddychový areál.

Moja trasa pokračuje po asfaltovej ceste klesaním (červené značenie). Na Klanci sa pretína žltá turistická trasa, ktorá spája Železnú studničku s Lamačom. Záverečné príjemné klesenie do Hornej Mlynskej doliny ma privádza do cieľa (aj štartu) dnešnej túry Červeného mosta.

Záver:
Dnešné ráno mi začalo fakt smolne. Zabudnuté paličky, namiesto vystúpenia na Patronke som sa previezla do Dúbravky (no čo Vám poviem, dievča z Nitry v Bratislave). Tomino ma odnavigoval a späť na plánovanej trase som bola 9:30 hod. Počasie mi naozaj neprialo. Sychravé s padajúcou hmlou (čo ma však neodradilo), miestami mi bolo chladno na nohy (stačili by hrubšie ponožky v batohu – mám ponaučenie a už ich poctivo nosím so sebou). Napriek všetkému, to bola krásna trasa a vynikajúci výlet. Trvanie cca.: 9:30 – 15:00 hod. (s pohodlnými prestávkami na jedlo, zápisky, či fotenie).

Inšpiráciu čerpám z knihy Po Slovensku s batohom – Okolie Bratislavy. Viac nájdete na stránke: www.damjama.sk.